Joseph Ratzinger údajně přiznal, že třetí fatimské tajemství nebylo zveřejněno celé (+ dementi, + aktualizace)

tretiFattajemstvi

Blízký přítel Benedikta XVI., emeritní profesor morální teologie P. Ingo Dollinger uvedl, že se mu tehdejší prefekt Kongregace pro nauku víry v osobním rozhovoru krátce po zveřejnění třetího fatimského tajemství v roce 2000 svěřil, že existuje část třetího tajemství, která zveřejněna nebyla. „Je toho víc, než co jsme zveřejnili,“ prohlásil Ratzinger. Měl Dollingerovi sdělit, že zveřejněná část třetího tajemství je pravá a nezveřejnění hovoří o „špatném koncilu a špatné mši“, které v blízké budoucnosti přijdou.

P. Ingo Dollinger byl sekretářem augšpurského biskupa Josefa Stimpfla. Podílel se na vypracování prohlášení Německé biskupské konference z 28. února 1980 o neslučitelnosti katolické víry se svobodným zednářstvím. Později přednášel morální teologii v semináři Řádu řeholních kanovníků svatého Kříže Institutum Sapientiae v brazilském Anápolisu.

Zdroj: onepeterfive.com

Vatikánské tiskové středisko vydalo 21. 5. zprávu, ve které se uvádí:

„Emeritní papež Benedikt XVI. prohlašuje, že ‚s profesorem Dollingerem nikdy nemluvil o Fatimě‘, přičemž zcela jasně uvádí, že tvrzení připisovaná profesoru Dollingerovi ohledně dané věci ‚jsou čistými výmysly, zcela nepravdivé‘, a rozhodně potvrzuje, že ‚třetí fatimské zjevení bylo zveřejněno celé‘.“

https://press.vatican.va/content/salastampa/it/bollettino/pubblico/2016/05/21/0366/00855.html#E

Aktualizace 24. května

Dr. Maike Hicksonová, která zveřejnila svědectví P. Dollingera, požádala P. Dollingera o reakci na vatikánské prohlášení. P. Dollinger jí jasně sdělil, že si za svými předchozími slovy stojí.

Viz On Fatima Story, Pope Emeritus Benedict XVI Breaks Silence

16 Komentářů k "Joseph Ratzinger údajně přiznal, že třetí fatimské tajemství nebylo zveřejněno celé (+ dementi, + aktualizace)"

  1. Libor Rösner | 19.5.2016 z 10:32 |

    Uf, další zřetelná indicie. Z té Socciho knihy to bylo jasné.

  2. Teofil | 19.5.2016 z 10:55 |

    to víme už od roku 2000

  3. Ano, ale v tomto případě jde o zajímavé svědectví.

    Martin R. Čejka

  4. Miloš | 19.5.2016 z 21:14 |

    Píše se o špatném koncilu a špatné mši. To se dalo čekat :
    C. G. Jung ve svazku IV. psychologicky rozebírá Tridentskou
    mši svatou, a upozorňuje, že na starých rituálech se nemá nic měnit. Církev pečlivě stavěla svůj dům a dále :dogmata jsou na církvi to nejkrásnější. Toto vše napsal dlouho před DVK.

  5. Jaroslav | 21.5.2016 z 13:13 |

    Ale proti tomu jest: http://en.radiovaticana.va/news/2016/05/21/pope_emeritus_third_secret_of_fatima_was_released_in_full/1231485

    Odpovídám: Musí se říci, že v římskokatolické církvi už asi nikdo nevěří nikomu

  6. Poutník | 21.5.2016 z 14:11 |

    No vidíte, i „otec New Age“ Jung výjimečně pochválil katolíky – co kdybyste to napsal Tomáši Halíkovi? Tohle jsme od něj, od tohoto apologety spiritisty Junga, nikdy neslyšeli…

  7. Jaroslav | 21.5.2016 z 19:06 |

    Děkuji moc, konečně mi někdo otevřel oči. Já jsem měl vždycky naivně za to, že koncilní revoluci rozpoutala rýnská koalice, zatímco nyní je mi jasné, že koncilní koalice byla jen šikovně zmanipulována konzervativním křídlem, které chtělo jejím prostřednictvím z tradice odstranit všechno to podezřelé, co pochválil C. G. Jung

  8. Lubica | 21.5.2016 z 22:34 |

    prosím o modlitbu za Jeho Svatost emeritného pápeža Benedikta XVI., môj osobný názor je ten že bol donútený toto dodať, pretože je väzňom vo Vatikáne…. presne ako v 2013, ked bol donútený odstúpiť., tak aj teraz…., skorumpovaní preláti zapracovali….

  9. František | 22.5.2016 z 0:27 |

    Nejako sa mi nechce veriť, že by 90 ročný pápež klikal na net a ešte k tomu tradičné weby, kde by sa dozvedel túto nenápadnú informáciu a hneď by reagoval cez tlačovú agentúru.
    A ak by mu to niekto ako info priniesol (príklad sekretár), to ešte nie je pre neho dôvod hneď reagovať. (Nie je to dôvod pre neho, nie pre súčasnú masoniérsku vatikánsku politiku a jej terajších predstaviteľov)
    Podľa mňa Benedikt ani nevie, že táto téma na tradičných weboch bola otvorená.

    Ale skôr by som považoval za rozumnejšie pripomenúť si jeho vetu z čias nie tak dávnych: (necitujem doslova) Ak by sa niekto domnieval, že Fatima je uzavretá záležitosť minulosti, bol by na omyle.
    A koniec koncov, páter Dollinger ešte žije, tak nech ho konfrontujú. Pravdivá môže byť iba jedna verzia.

  10. Za komunistů jsme vždycky věděli, kde je pravda, když jsme v médiích slyšeli nebo poslouchali, že „TASS dementovala…“ Myslím – a říkám bohužel – že toto platí nyní i pro Vatikánské tiskové středisko.

  11. Poutník | 22.5.2016 z 12:12 |

    Doporučuji Vám, bratři, opravdu si prostudovat to, o čem hovoříte.

    C. G. Jung vypracoval svou teorii během několika dnů poté, co zažil stav jakéhosi polozhroucení – slyšel v něm hlasy bytostí, které mu říkaly, že „se vrátily z Jeruzaléma, protože tam nenalezly to, co hledaly“. Po tomto zážitku byla sepsána teorie archetypů – dočtete se to ve vzpomínkách samotného Junga.

    To, že Jung občas pochválil katolíky, neznamená absolutně nic – zdálo se mu totiž, že např. vyhlášení dogmatu o Nanebevzetí Panny Marie je z ranku jeho zcela pohanské teorie. Za archetyp považoval koneckonců i postavu Ježíše Krista, v jehož reálné Zmrtvýchvstání naprosto nevěřil… Na konci života napsal Jung překvapivé přiznání: mnohé myšlenky mu diktovala postava „starce s křídly“, který se mu zjevoval.

    Zeptejte se autentických exorcistů, co si myslí o Carlu Gustavu Jungovi – a trochu přemýšlejte, než něco napíšete.

  12. Myslím, že nikdo Junga nevyvyšoval nebo nepropagoval. Jen byl zmíněn jeho pohled na katolický „rituál“. V katolických apologetikách se oběžně uvádějí citáty nekatolíků (ba i vyložených nepřátel), které hovoří ve prospěch Církve a víry. Předpokládám, že nebezpečí Junga nikdo nesnižuje.

    Martin R. Čejka

  13. Poutník | 22.5.2016 z 13:15 |

    Myslím, že C. G. Jung je dnes natolik nebezpečný (znám případy katolíků, kteří kvůli jeho pohanským naukám opustili Církev), že mi připadalo namístě se proti jeho „chvále“ Církve, která je ve skutečnosti jen chválou jeho vlastního, nekřesťanského vidění světa, ohradit. Neměl jsem v úmyslu nikoho napadat – pan Miloš to myslel zřejmě dobře… Pokud to bylo ode mne příliš ostré, omlouvám se, že jsem se nechal v zápalu boje strhnout.

    U Junga je mimochodem i souvislost s mariánskými zjeveními – samozřejmě že on v jejich nadpřirozenost nevěřil. Vše vysvětloval pouze psychologicky.

    ————————————————————————————

    O tom, že přichází krize Církve, že důležitým datem je rok 1960 – i o tom, že II. vatikánský koncil bude začátkem období velkých bolestí, mluví i amsterodamské zjevení Paní všech národů, na které bezprostředně navazuje zjevení v Akitě (akitské vize se odehrávaly v kapli se sochou Panny Marie, vytvořené podle obrazu z Amsterodamu, která krvácela i plakala).

    I v souvislosti s Akitou mluvil tehdy prefekt Kongregace pro nauku víry Josef Ratzinger o tom, že ony zde popisované tresty jsou prakticky identické s varováními, která zazněla ve Fatimě…

  14. David | 22.5.2016 z 19:48 |

    Doplnil bych Dr. Malého – Za komunistů byly tři druhy zpráv (teď to platí také, ale to je na jinou debatu):
    1. Pravdivé – to jsou sportovní výsledky
    2. Pravděpodobné – to je předpověď počasí
    3. Ostatní…

  15. V r. 2000 použil Sodano (Vatikán) druhou z triády lží:
    a) mlčení
    b) mlžení
    c) popření

  16. Poutník | 25.5.2016 z 20:41 |

    Zasílám text, který objasňuje několik věcí: to, jak reagoval v minulosti papež Benedikt XVI. na téma „nezveřejněné tajemství z Fatimy“; to, kdo je Otec Ingo Dollinger.

    Článek je k dispozici např. zde:
    http://www.pravykatolik.sk/index.php/fatima/98-fatima-maria-varovala-pred-koncilom-a-pred-zmenou-omse

    ——————————————————————————

    Exkluzivní interview Fatima Crusader s P. Paulem Kramerem z května roku 2009

    Otázka: Kdo je kardinál Ottaviani, a co řekl o třetím fátimském tajemství?

    P. Kramer: Kardinál Alfredo Ottaviani byl prefektem Svatého oficia v době, kdy Svaté oficium bylo nejdůležitějším dikasteriem Římské kurie. On byl tím, kdo se vyjadřoval k pravověrnosti. Také měl jurisdikci nad konečným vyslovením souhlasu nebo nesouhlasu se zjeveními. V proslovu v Antonianu v roce 1967 prohlásil, že třetí fátimské tajemství je podáno na jednom listu papíru.

    Otázka: Kdo je kardinál Ciappi, a co řekl o třetím tajemství?

    P. Kramer: Kardinál Mario Luigi Ciappi byl dominikánský kněz, který byl papežem Pavlem VI. jmenován kardinálem. Byl papežským teologem za Pavla VI., Jana Pavla I. a na počátku vlády Jana Pavla II. Kardinál Ciappi prohlásil ve svém dopise profesoru Baumgartnerovi, že ve třetím tajemství je odhaleno, mimo jiné věci to, že velká apostaze v Církvi začne od vrchu.

    Otázka: Mohl kardinál Ciappi říkat pravdu? Není „apostaze“ příliš silné slovo?

    P. Kramer: Vím, že jsou lidé, kteří mají jistou obtíž s tím, že by v Církvi došlo k apostazi nebo velké apostazi. Někteří lidé si mohou myslet, že to slovo je poněkud silné. Nebylo však příliš silné pro sv. Pavla, když použil ten termín, protože on byl tím, kdo předpověděl, že před příchodem člověka hříchu, Antikrista, nastane tento velký odpad od víry, velká apostaze.

    Není tedy překvapivé, že Naše Paní Fátimská nás varovala ohledně této apostaze v Církvi, protože je to učení uchovávané již v Písmu svatém samotným velkým apoštolem sv. Pavlem.

    Otázka: Jak odpovídáte těm, kteří říkají, že Panna Maria by nikdy neučinila takové prohlášení, že sama Církev by vstoupila do období apostaze?

    P. Kramer: Těm, kteří mají potíže s touto myšlenkou, že Církev by kdy mohla vstoupit do období apostaze odpovídám, že Náš Pán Ježíš Kristus řekl: „Hle, řekl jsem vám to předem.“ Jak můžeme zpochybňovat slovo Boží? Utrpení, které Církev, jako Mystické Tělo Kristovo, musí podstoupit, je prorocky popsáno například v Knize Pláč. Znovu je popsáno prorocky v Knize proroka Daniela a v Apokalypse, kde vidíme, že nastane velká apostaze a velké pronásledování zbytku věřících, takže jen vyvolení se udrží.

    Otázka: Vidíte spojitost mezi třetím fátimským tajemstvím a zavedením nové mše?

    P. Kramer: Sesra Lucie v odkazu na poselství z Fátimy řekla, že nastane ďábelské zmatení v Církvi. A není nic, co by ho přivodilo víc, než liturgická revoluce, která by zavedla nepůvodní principy do zdánlivě katolické liturgie. Ve skutečnosti je více pravdy v otázce ďábelské dezorientace. Mluvím o části třetího fátimského tajemství, která ještě nebyla odhalena. Vím, že je to pravda, protože jsem osobně mluvil s německým teologem a rektorem semináře, který je dlouholetým blízkým přítelem papeže Benedikta.

    Když byl papež Benedikt ještě kardinálem, někdy kolem roku 1990 prozradil svému příteli, že ve třetím fátimském tajemství Naše Paní varuje před změnou liturgie, a doslova před tím, nemíchat vnější cizí elementy do katolické liturgie.

    Což však je samozřejmě s novou mší papeže Pavla VI. přesně to, co se udělalo. Prvky protestantismu jak v symbolech, tak formulacích liturgie se vnesly a zamíchaly do katolického rámce v takovém rozsahu, že tvůrci nového ritu rozhodně prohlásili, že to již není římský ritus, ale nový výtvor.

    Otec Joseph Gelineau byl pravou rukou arcibiskupa Annibale Bugniniho, který je architektem nového ritu mše. Oba, P. Gelineau a arcibiskup Bugnini, jasně prohlásili, že Novus Ordo Missae je novým výtvorem, že starý ritus mše, římský ritus, je zničen. Papež Pavel VI. v listopadu 1969 ohlásil, že to bude nový ritus mše.

    Není tedy žádná pochybnost ohledně nové liturgie, – Novus Ordo liturgie – že je nějak revizí a pokračováním římského ritu. Ne. Je to odtržení od katolické liturgické tradice.

    Naše Paní Fátimská tedy ve třetím tajemství varovala, aby se nečinil konkrétně tento druh změny v liturgii. Přesto papež Pavel VI. šel dál a stejně tyto změny učinil.

    Naše Paní také varovala, že bude v Církvi špatný koncil, který zapříčiní velké pohoršení. A samozřejmě to byly dokumenty Druhého vatikánského koncilu – konstituce o liturgii – které daly podnět papeži Pavlu VI. k reformě liturgie tak katastrofálním způsobem, který zapříčinil takovou ztrátu víry a zmatení v Církvi.

    Tak tedy sám kardinál Ratzinger řekl blízkém příteli, že tato varování ve třetím fátimském tajemství dala Naše Paní, abychom neměnili mši.

    Poté, co se tohle stalo, německý teolog, o kterém mluvím, se vrátil zpět do jihoamerické země, kde byl rektorem semináře, a vykládal mladému knězi, co mu kardinál Ratzinger vyprávěl. A přesně když vyprávěl, že Naše Paní varovala před změnou mše, a že přijde špatný koncil v Církvi, oba uviděli sloupec kouře stoupající od podlahy. Ale podlaha byla mramorová. Nemohl to být žádný přirozený jev. Na oba, mladého kněze a starého německého rektora, to učinilo takový dojem, že vypracovali dokument a poslali jej kardinálu Ratzingerovi.

    Kardinál Ratzinger pak 26. června 2000 světu zveřejnil dokument /o třetím tajemství/, který obsahoval vizi „biskupa v bílém“ a tvrdil, že je v tomto dokumentu obsaženo celé tajemství. Přesto se dá /dokument/ chápat jen tím způsobem, kdy řekneme, že /kardinál/ používá mentální rezervaci (výhradu před druhou stranou – pozn. překl.). To, co Naše Paní vyložila slovy je už skrytě obsaženo symbolicky v té vizi.

    Starý německý kněz, Ratzingerův dlouholetý osobní přítel, učinil poznámku ke skutečnosti, že když byla vize třetího tajemství zveřejněna, neobsahovala ty věci, ty části třetího fátimského tajemství, které mu kardinál Ratzinger prozradil o deset let dříve. Německý kněz – Otec Döllinger – mi řekl, že tato otázka ho pálila v mysli v den, kdy s kardinálem Ratzingerem koncelebroval mši. Otec Döllinger mi řekl: „Konfrontoval jsem s tím přímo kardinála Ratzingera.“ Samozřejmě se zeptal kardinála Ratzingera: „Jak tohle může být celé třetí tajemství? Pamatuješ, co jsi mi předtím řekl?“

    Kardinál Ratzinger byl zahnán do kouta. Nevěděl, co říct, a tak na svého přítele vyhrknul německy: „Wirklich gebt das der etwas“, což znamená: „opravdu je tam něco víc“. Tím myslel, že je něco víc ve třetím tajemství. Kardinál to řekl docela jasně.

    Otázka: To je ohromující příběh. Je Otec Döllinger věrohodný svědek?

    P. Kramer: Mohu říct asi tolik: mluvíme o letitém knězi, dlouholetém osobním příteli papeže Benedikta, muži, který byl dlouholetým osobním známým sv. Pia z Pietrelciny (Padre Pia). Vlastně mi řekl, že byl u Padre Pia 58 krát u zpovědi. Je to muž, který byl mnoho let rektorem semináře v Jižní Americe, člověk, který je vysoce vážený, který má skvělou pověst v Církvi.

    Také bych poukázal na to, že v diecézi, kde pracoval, bylo to, co jsem řekl o třetím tajemství, to, co mu kardinál Ratzinger prozradil, obecně známé mezi mladými knězi, kteří byli seminaristy a diákony v době, kdy byl tento muž rektorem. Oni všichni znají příběh, který mu vyprávěl kardinál Ratzinger.

    Jak jsem zmínil, dokonce sepsali dokument a zaslali jej kardinálu Ratzingerovi. Je tedy mužem vysoké důvěryhodnosti, kterému lze věřit, mužem velké vážnosti, který nevytváří pohádkové příběhy nebo nezveličuje vlastní důležitost. Ten muž nemá žádnou potřebu takových věcí, je mužem nejvyšší možné věrohodnosti.

    —————————————————————————————–

    Můžeme opravdu jen hádat, co vše se dnes děje ve Vatikánu ohledně zveřejnění svědectví Otce Dollingera – i jaký je skutečný postoj Benedikta XVI.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*