Šokující příručka na katolické škole

revoluce

Na katolickém gymnáziu Panny Marie od Svatého Kříže v městě Neuilly-sur-Seine byla po intervenci školského kuratoria stažena učebnice, která byla používána během hodin náboženství. Došlo k tomu přesto, že se jednalo o dobrovolnou výuku, která nepodléhá státnímu dohledu kuratoria.

Příručka P. Jean-Benoîta Castermana, která vyšla i v češtině pod názvem Láska, která za to stojí, byla médií označena za „šokující“ a „nepřijatelnou“ zejména kvůli tomu, že představovala homosexuální jednání jako mravně neuspořádané. Z toho důvodu byla odsouzena jako „homofobní“. Dále poukazovala na neblahé následky potratů a možné škodlivé účinky antikoncepce.

Vedení školy uvedlo, že nemělo ponětí o šíření dotyčné publikace některými učiteli. Škola vydala také oficiální prohlášení, ve kterém odmítá „stigmatizaci homosexuálů“. Dále v něm uvádí: „Jménem sboru učitelů a pastoračních pracovníků gymnázia Sainte-Croix de Neuilly vyjadřujeme nejhlubší lítost všem, kteří byli uraženi nebo pobouřeni obsahem příručky. Její obsah je nešťastný a brožura byla stažena a nebude již používána při výuce.“

 

Zdroj: la-croix.com, pch24.pl

26 Komentářů k "Šokující příručka na katolické škole"

  1. A co místně příslušný biskup? Za co stojí, když se těch, kdo vyučovali v souladu s katolickou naukou, nezastane?

  2. V češtině vyšla dvakrát: 2015 (1. vyd.) a 2016 (2. přepracované vyd.), oboje vydaly Paulínky, obě vyd. mají 82 stran. Ve fr. vyšlo r. 2010 6. vyd. – není mi známo vyd. novější. Pak je ovšem záhadou, proč a jak se muselo čes. 2. vyd. po roce přepracovávat.

  3. david | 12.3.2017 z 12:19 |

    Nedivme se, Francie byla vždy v čele „pokroku.“

  4. Ad Felix: Já jsem bohužel neměl ani jedno české vydání v ruce, tak nevím, nakolik je publikace „šokující“. Možná to není žádná sláva, ale na vyděšení liberálů to stačí.

    Martin R. Čejka

  5. Pamětník | 12.3.2017 z 13:38 |

    Ponechme stranou všechna morální hlediska a podívejme se, co o věci říká „prorok“ ateistů, Charles Darwin. V knize O původu druhů říká, že progresivní je vše, co slouží k zachování druhu, kdežto to, co tomuto cíli nevyhovuje, je úchylka, vývojově určená k zániku.

  6. Nedivme se tomuto nastoupenému kurzu v Evropě, hrubě mlžícímu a popírajícímu existenci hříchu. Takto se zavádí „osvícenství“ do náboženství, které bude mít Františkovými „novotami osvícené“ nové a jiné svědomí, podle kterého se bude řídit. Vždyť i ta myšlenka FP, viri probati…po několika týdnech „rychlokurzu“ studia teologie pasovat muže, který až dosud pracoval kupř. v kravíně, na kněze, hlavně, že chodil poctivě do kostela na mši a byl viděn svými spoluvesničany, že si plní své náboženské povinnosti a zatím byl schopen se svou manželkou nerozvést… Takovým zcela jistě postačí tento teologický „rychlokurz“ a základní minimum znalostí nauky a magisteria, ale pro veřejnost se stane právoplatným knězem, mající právo vysluhovat svátosti, zpovídat a tvářit se jak kněz. Ale že existuje nějaká delší příprava na toto nezastupitelné povolání, určité širší pensum znalostí, které se jistě za pár hodin školení nezvládne, to nikomu nebude vadít. Samozřejmě se asi od něj na oplátku bude očekávat neskonalá oddanost k FP a jeho herezím, pro jistotu možná tento „kandidát na kněze“ bude muset vykonat mimořádnou přísahu poslušnosti, která nebude mít za cíl věrnost nauce církve, ale naopak… a aby tento podlý záměr byl zaretušován, pak i ti, kteří poctivě a věrně slouží jako „legální“ celibátní kněží, se v přísaze povezou s nimi. Jak sofistikované… a pečlivě plánované a po kapkách odhalované…Vždyť, když se bez jakýchkoliv protestů církevní soudy od jisté doby obejdou bez II.instance,když zneplatňování manželství má probíhat ve zkráceném řízení a také bez jistého soudního procesu,nutného k dopracování se spravedlivého rozsudku, proč by ženatí viri probati nemohli ze dne na den být kněžími, aby se proces duchovní genocidy lidí a genocidy pravé církve urychlil a znásobil?

  7. Ad Dana – já bych tedy a priori prosťáčky jako kandidáty kněžství fakt neodsuzoval. Naopak, domnívám se, že současná tendence světit pouze ty, kdo zvládnou vystudovat ne právě snadnou vysokou školu, nutně eliminuje ty „zdravé selské synky“, kteří ještě neztratili smysl pro realitu a rozumnou argumentaci, třebas prostší. Koho bychom se měli varovat, jsou liberalismem nasáklí „kavárenští liberálové“.
    Ostatně, svatý Jan Maria Vianney taky neměl patřičné vzdělání a jaký to byl skvělý kněz.

  8. ad JAV
    Nedomnívám se, že myšlenka FP. aby viri probati byli vysvěcováni…by byla správným řešením nedostatku kněží. Chtít, aby tito rádoby budoucí kněží mohli být vysvěcování, aniž by měli dostatečné schopnosti, potřebné k bezvadné znalosti církevní nauky a magisteria a dostatečnou kapacitu IQ s potencí VŠ zvládnout bez problémů, vč. nezbytného povolání od Pána, je absurdní. Dáte-li tzv.“ zemědělským synkům Janebům „/cit. Šimek, Grosmann/, určitou kněžskou autoritu a zmocnění, pak se možná nebudete stačit divit, co by z nauky církve a magisteria za nějaký krátký čas dokázali udělat a kvantum pohoršení,týkající se spásy duší, poněvadž by neměli správné základy, získané minimálně šestiletým studiem, jako dosud. V tom vidím ten tragicky zamýšlený záměr FP, rozložit církev uvnitř skrze nová kněžská povolání – bez povolání- formou rychlokvašek. A ponejvíce se to bude týkat těch jednoduchých selských synků, kteří kromě ambic a touhy honit si své vlastní ego a něco v očích veřejnosti znamenat, budou využívat této zvl. nabídky FP a budou se hromadně hlásit na tato pro ně lukrativní zajímavá místa, pro ně normálním způsobem nedosažitelná … Myslíte, že lidé jim budou důvěřovat nebo spíše jimi pohrdat? Kněz není herec, který si své povolání volí sám, kněz je především horlivý služebník na vinici Páně, za kterou bude skládat Pánu účty, kněz především má zastupovat Krista a sám být sám svatý a vzorem pro ty, které vede…

  9. Libor Rösner | 13.3.2017 z 8:32 |

    Ještě by měli uspořádat usmiřovací happening pro všechny druhy orientací. Pro všechny – aby se nikdo necítil diskriminován.

  10. Laurentius | 13.3.2017 z 9:52 |

    Ad JAV: Co myslíte, šel byste k takovému „zdravému venkovskému synkovi“, co jaksi nestačil vystudovat náročnou vysokou školu – medicinu, třeba na operaci žaludku? Váše úvaha je absurdní.

  11. Vít Jůza | 13.3.2017 z 12:50 |

    Jestli ten obrázek je z té šokující příručky, pak dobře, že ji zakázali. A jestli není, tak vypovídá o tom, kdo ho k článku umístil.

  12. Milá Dano, vy se fakt domníváte, že nauku Církve pochopí pouze ti, kdo zvládnou vystudovat vysokou školu? Dovolím si kategoricky nesouhlasit.
    Ostatně do koncilu také existovala kněžská učiliště, která vysokou školou rozhodně nebyla.
    Aby bylo zcela jasno, nezastávám názor, že by se měli světit ženatí, ale zároveň si nemyslím, že by člověk neschopný studia na vejšce měl být diskvalifikován z kněžské služby. Často právě takový člověk dokáže najít cestu k srdcím lidí prostých a nevzdělaných.

  13. Ad Vít Jůza: Není to ilustrace z inkriminované příručky, nýbrž protirevoluční karikatura.

    Martin R. Čejka

  14. Laurentius | 15.3.2017 z 15:33 |

    JAV: No a s vaším názorem zase kategoricky nesouhlasím já. Nevím, jak si představujete činnost kněze. To není jen hledání cesty „k srdcím lidí prostých a nevzdělaných“. Kněz často musí řešit docela složité situace. A k tomu potřebuje být kvalifikován. Otázky dogmatiky, morálky, církevního práva, eklesiologie, pastorálky a další discipliny, to se opravdu musí nastudovat… Neodpověděl jste mi na otázku, zda byste se nechal operovat od nějakého laika, který nemá patřičné znalosti anatomie a další lékařské vědomosti. A ten vám může zničit život, který trvá, řekněme, devadesát let. Nevzdělaný kněz vám ale může zničit život věčný. Chápete, že to není jen pro ty „kteří ještě neztratili smysl pro realitu a rozumnou argumentaci“?

  15. Vidim, ze si stale nerozumime. Ja prece netvrdim, ze knez ma byt pologramotny idiot. Tvrdim, ze nemusi mit vystudovanou vysokou skolu. Veskere otazky stran nauky, mravouky i prava pochopi i lide bez ambici a schopnosti studovat na vysoke skole (nikdo se nevyjadril ke svatemu JMV, jehoz jsem zminoval, proc asi).
    I u nas pusobi nekolik knezi, kteri vysokou skolu neabsolvovali – namatkou pater Justin O.Cist., jenz nema ani maturitu, pater Stritzko (seminar v Zaitzkofenu neni vysoka skola).
    Domnivam se, ze se zkratka stale nechapeme. Nehoruji pro hlupaky, ale lidi trebas prostsi, kteri budou mit zaklady nauky v maliku, ale nikdy nebudou aspirovat na sepisovani traktatu o tajemstvi Nejsvetejsi Trojice. Opet pripominam knezska uciliste pred koncilem. Vemte to, dustojny pane, laskave v potaz. Diky

  16. ad Laurentius
    Mé komentáře jste pochopil skvěle, díky za zastání se mého stanoviska a za logicky vysvětlené argumenty panu JAV, mimochodem, poctivé studium teologie není opravdu brnkačka, jak si to někteří myslí, vím o tom své a proto zastávám rozhodné ne viri probati skrze zemědělské synky Janeby

  17. Vít Jůza | 15.3.2017 z 22:53 |

    K Laurentiovi, JAV a Daně: bývalé diecézní semináře by šlo srovnat se dnešními vyššími odbornými školami, někdy měly úroveň i vyšší než teologické fakulty, resp. jejich základní kurs, nicméně byly (a kde jsou, jsou dosud) zaměřeny na solidní theologické vzdělání i všestrannou přípravu budoucích kněží, zatímco u theologických fakult toto zaměření není tak důsledné (tak nějak u budoucích kněží bývá doplňováno v kněžských seminářích při těchto fakultách nebo u řeholníků v jejich komunitách), zato theologické fakulty usilují (a nutno podotknout, že všelijak) o vrcholnou vědeckou úroveň a vědecké theologické bádání se všemi světlými i stinnými stránkami s tím spojenými. V některých řeholních učilištích pak např. nemusela být ani důsledně vyžadována předchozí maturita a úroveň mohla být spíše solidní středoškolská – a přece se tam solidně připravovali dobří kněží!
    Rozlišení obojího zaměření u nás asi momentálně chybí (bylo by to ovšem asi záhodno oboje pod hlavičkou theologických fakult, aby se neopakovaly potíže s neuznáváním vysokoškolského vzdělání u absolventů diecézních seminářů).
    V každém případě je třeba, aby měli kněží po různých stránkách (zralá a zdravá víra, liturgická a pastorační formace, všeobecné, filosofické i theologické vzdělání, všeobecně lidská zralost a stálost v dobrém, opravdové jednoznačné trvalé oddání se kněžské službě) přiměřené kvality (což nemusí nutně znamenat vysokoškolskou úroveň a status – to neměl ani svatý Petr, který mimochodem měl tchýni; jen několikatýdenní rychlokurs by ale určitě byl málo, nutno je několik let, a tak tomu bylo i u Krista a apoštolů), ale zase bez přehánění …. vždycky bude platit, že i kněží i biskupové včetně toho římského jsou také slabí, hříšní a nedokonalí; skutečně vhodně nastavit výchovu a výběr kněží a minimální požadavky není ani triviální, ani jednoznačné (např.: Jak je nutné, aby kněz uměl číst a četl Písmo Svaté v originále? – to je jen jedna z mnoha otázek do pranice!). V tom ve všem otázka ženatosti kněze není zdaleka podstatná a prvořadá – ba, je to absurdní, že i to nejlepší svátostné manželství je překážkou ke svěcení, ale třeba smilstvo (samozřejmě pokud není příliš aktuální) není, i když celibát je pro kněze skutečně skvělým „benefitem“.

  18. ad P.Vít Jůza
    v Královehradecké diecézi nedávno odešel vojenský kaplan, který dokonce studoval i v Římě a oženil se …s jiným mužem, čili vstoupil do registrovaného partnerství….skvělé, že?
    Tady již není co dodat

  19. ad P.Vít Jůza
    Zapomněli jsme v našich úvahách ovšem na to nejdůležitější… a tím je otázka povolání Pánem. Kolik mužů si chtělo něco dokázat a přestože je Pán ke kněžství nevolal, prosadili si své a nyní jsou v hloubi srdce nenaplnění a skrytě si přiznávají, že kněžství je tak náročné povolání, týkající se služby Bohu a naprostého obětování svého života, že to prostě nedají….Ano, možná jsou na pokraji svých sil a přemýšlí o tom, že opustí něco, co v mladickém zápalu a nerozvážnosti pro sebe „uzmuli“, aniž měli jistotu, že je Pán ke kněžství zavolal… ale všechna čest, neodcházejí, nehází flinty do žita a bojují… Nicméně o to asi víc potřebují naše modlitby, Pán i bez původního /svého/ záměru, aby tito bodří mužové byli kněžími, jistě dodá chybějící potencinál, aby i oni obstáli, přestože si povolání vynutili a neměli…

  20. bohuš | 19.3.2017 z 9:59 |

    Vážená paní Dano, vaše vědomosti a poznatky s oblasti kněžství hzte nabyla prosím kde?

  21. Josef Pavelka | 20.3.2017 z 19:53 |

    ad petr
    Nevím, jak je to s nadpřirozeným darem povolání ke kněžství, ale v manželství platí, že i když jsou časem oba zcela odcizeni, poctivá snaha ustát svůj upřímný slib může dovést pár až k opravdové lásce. Taková je lidská přirozenost. Domnívám se, že vytrvalost a také modlitby za „žence“ mohou pomoci mnohým „vynuceným povoláním“.

  22. ad Bohuš
    pokud jste již starším vysvěceným knězem a nemáte ponětí o dnešním studiu na teologických fakultách, pak chápu, že bych vysvětlovala nevysvětlitelné… a co se týká oblasti, týkající se kněží, nebojte se, byla jsem poměrně dost dlouho mezi nimi jako pracovník kurie, takže něco málo o této „problematice“ vím

  23. jindřich | 7.4.2017 z 10:57 |

    ad Dana k viri probati
    http://www.onepeterfive.com/married-priests-cardinal-kasper-says-pope-wants-proposals-from-bishops-conferences/

    Dalším návrhem W.Kaspera, který znovu otevírá smyšlenku viri probati, kdy zdůrazňuje nutnost schválení tohoto fenoménu a potažmo v dalších etapách připravuje půdu na svěcení žen /na kněžky, po způsobu protestantů – asi/. Tak toto je dnes, před květnou nedělí na programu dne. Tentokrát se Kasper ujal role hlavního „viníka“, aby se až tak neprotestovalo proti PF, který se jakoby upozadil a nechává tento požadavek zcela na libovůli biskupské konference v té které zemi. /jedná se prý převážně o německou církev a na schválení tamní biskupskou konferencí/.
    Nemylme se a nespěme, po 3 týdnech, kdy tento rozvířený prach usedl a my zapomněli na tuto absurdnost, se zase dle osvědčené taktiky PF a spol. znovu k této zvrácenosti vrací s ještě větším důrazem. Zdá se, že zase nikdo nic nebude namítat. I toto je geniální způsob, jak likvidovat magisterium a nauku církve, tady hereze páně Rybářovic a podobných diletantů,/viz duše a hvězdy, článek M.Tejkalové/, týkajících se nedovzdělanosti nauky církve, tito vbrzku jmenovaní, viri probati coby noví kněží, svým rychlokurzem hravě překonají. Zřejmě se pojede jak na běžícím pásu – jejich působení nebude znamenat nic jiného než uvržení prostých věřících do propasti těžké hříšnosti a do absence milosti posvěcující, kterou svým pseudokněžstvím aktivně budou zavádět, to znamená všechny možné hereze PF a jeho zvrácených novot, z vděčnosti vůči Františkovi, který jim tak nečekaně umožnil výhodné lukrativní postavení a „zaměstnání“ kněze a takto rychle a lacino. Snad je to ještě daleko horší a neuvěřitelnější devastace magisteria skrze viri probati než schválení zdobrovolnění celibátu stávajících kněží, kteří mají svá poctivá studia teologie a stojí na jejích pevných základech.

  24. Ad Dana: Je to jen o stavu svědomí dotyčného kazatele, tzn. o upřímnosti ve víře. A čistotu žádná VŠ do člověka nenaroubuje, viz do očí bijící příklady některých „vysokovzdělaných“. Kolik snobů a duchovních mrzáků tyto formalistické školy vygenerovaly? Vždyť takové školy pěstují především jen mistrovství rozumu, ne poslání službou! Hrůza musí na vás padnout, protože je mnohem víc pokrytců v klerikách než duší čistých a prostých. K čemu by potřeboval Pán Ježíš studovat VŠ? K čemu jeho učedníci? Je zde víc zmatku a falše, než je snesitelné.

  25. ad Anna
    Tak mluví ti, kteří chtějí vypadat jako moudří… milá Anno, o tomto se lze s vámi pobavit na „úrovni“ a adekvátně, až vystudujet denní pětileté studium poctivé teologie, jinak chápu, že se uchylujete k tzv.teorii kyselých hroznů anebo obhajujete pozici majitele zaviněné nevědomosti a srážíte ty, kteří tuto zaviněnou nevědomost svou vlastní prací odbourali z lásky k Bohu a touze adekvátně sloužit Bohu s patřičnými znalostmi na patřičné úrovni a solidních základech

  26. Ondřej Karták | 19.4.2017 z 8:34 |

    V ČR neexistuje katolická theologická fakulta, ale pouze modernistické fakulty, které mají za účel z uprímného mladého kandidáta vytvořit člověka, který se naučí 5 let ohýbat hřbet a buď přijmout modernismus, nebo tutlat katolické přesvědčení. Zatímco v katolicismu je důležitá pravda, v NOM modernismu je důležité voluntaristické podvolení (podobně jako v islámu).

    Nemám nic proti vzdělání, ale mnoho „vzdělaných“ a „formovaný“ KHSáků umí řecky a hebrejsky, ale neznají základní pravdy víry za katechismu a neumí sloužit mši a hlavně jsou naprosto asociální. Koncilní církvi je totiž důležité umět použít vidličku a nůž a umět se obléknout na zahradní slavnost s královnou či bartákem, přičemž mezi součást pluralitní reality KHS je nutné řadit i indultní bratrstva, kde je rovněž stále důležitější umět použít vidličku a nůž, jak by řekl sir. Humprey.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*