Synoda, den třináctý: nekatolíci na synodě, svaté přijímání pro znovusezdané a pro homosexuály opět na scéně

Synoda diskutuje o svatém přijímání pro „znovusezdané rozvedené“

Podle oficiální tiskové konference synody začali synodní otcové diskutovat o podávání svatého přijímání lidem, kteří po rozvodu uzavřeli nový církevní sňatek. „Polská biskupská konference nepodporuje představu, že by rozvedení a znovusezdaní katolíci měli být připuštěni k Eucharistii,“ řekl arcibiskup Stanislaw Gadecki, který byl na brífinku přítomen. Podle internetových stránek Vatican Insider deníku La Stampa řekl P. Bernd Hagenkor SJ z Vatikánského rozhlasu, že někteří synodní otcové „obhajovali katolické učení o manželství a rodině a vyslovili se pro jeho další objasnění s tím, že křesťanský pohled na manželství musí být zřetelnější, a vyzdvihovali skutečnost, že Církev nemá autoritu ani pravomoc k tomu, aby měnila Boží slovo. Jiní zdůrazňovali, že jako následovatelka Ježíšova učení nemůže některé věřící trvale vylučovat ze svátostí, protože nejsme ,pohraničníci’, abychom kontrolovali čistotu křesťanů.“ P. Manuel Dorantes z tiskové kanceláře Svatého stolce poté vyprávěl „příběh o velmi neobvyklém prvním svatém přijímání“, kdy „malý chlapec přistoupil k oltáři, přijal hostii [rozumí se, že do ruky], spontánně ji rozlomil na dvě poloviny a jednu dal svému otci, který se po rozvodu znovu oženil, a proto ji nemohl přijmout přímo.“ Zdá se nám to jenom, nebo skutečně oficiální zástupce Svatého stolce na oficiální tiskové konferenci veřejně nazval evidentní svatokrádež „hluboce dojemnou chvílí“, která „synodu přiměla k pláči“?

Arcibiskup Cupich na setkání s novináři navrhl cestu ke svatému přijímání pro homosexuální dvojice

Chicagský arcibiskup Blase Cupich, který se synody o rodině účastní na osobní jmenování papežem Františkem, řekl v pátek na setkání s novináři ve vatikánském tiskovém středisku, že svědomí je „nedotknutelné“ a že znovusezdaní rozvedení mohou být připuštěni ke svátostem, jestliže „při dobrém svědomí došli k přesvědčení“, že tak mají učinit. V odpovědi na následnou otázku naznačil, že tato teologická úvaha by se mohla vztahovat i na homosexuální dvojice. „V Chicagu pravidelně navštěvuji lidi, kteří se cítí být na okraji: staré, rozvedené a znovusezdané, gaye a lesbičky jako jednotlivce i páry. Myslím, že opravdu potřebujeme poznat, jak žijí, máme-li je doprovázet.“ Když byl požádán, aby uvedl konkrétní případ, jak by doprovázel znovusezdané rozvedené v jejich touze přistoupit ke svátostem, Cupich odpověděl: „Dospějí-li lidé při dobrém svědomí k takovému rozhodnutí, je na nás, abychom jim pomohli pohnout se vpřed a respektovali to. Svědomí je nedotknutelné a my ho musíme respektovat. Já jsem to tak dělal vždycky.“ Na otázku portálu LifeSiteNews, zda se myšlenka na doprovázení lidí, jimž svědomí jasně naznačuje, že mají ke svátosti přistoupit, vztahuje i na homosexuální páry v Církvi, odpověděl Cupich kladně. „Myslím, že gayové jsou také lidé a mají svědomí. A moje úloha jako pastýře je pomoci jim rozlišovat, jaká je Boží vůle, tím, že se podívají na objektivní mravní učení Církve, a zároveň jim během období rozlišování pomoci pochopit, k čemu je Bůh v tomto směru volá,“ uvedl.

Pravoslavní a protestanté na synodě

Vatikán zveřejnil shrnutí vystoupení „zástupců odloučených bratří“ z pravoslavných a protestantských denominací na synodě. Například:

  • Anglikánský biskup Timothy Thornton zastával názor, že pracovní dokument synody se „příliš soustřeďuje na negativní aspekty rodinného života“, a řekl, že poselství synody by mělo zdůraznit, jak moc je v rodinách co oslavovat.
  • Estonský pravoslavný metropolita Stephanos mluvil o nové vládní politice týkající se uznávání manželství. Řekl: „Zákon nepochybně potvrzuje novou společenskou situaci, ale lze doufat, že svátost manželství pro Církev není zjevena jako pouhá instituce, ale především jako tajemství života.“
  • Koptský pravoslavný metropolita Bishoy řekl, že pokud jde o lidi s homosexuálními sklony, měla by Církev „jemně, tolerantně a přesvědčivě vysvětlovat, že homosexualita je velký hřích, který podle Písma svatého Bůh zakazuje.“
  • Rev. Dr. A. Roy Medley ze Světového svazu baptistů poznamenal, že „dokonalá rodina a dokonalé manželství neexistuje.“ Řekl, že baptisté se soustřeďují na Ježíše, „který zve hříšníky ke svému stolu.“
  • Syrský pravoslavný arcibiskup Yostinos Boulos Safar řekl, že Církev je zaměřena Eucharistii, která má moc uzdravovat a „neměla by být odepřena v rámci trestních norem“.
  • Tim Macquiban, který řídí Metodistickou ekumenickou kancelář v Římě, uvedl, že na synodě se mluvilo především o „jedné formě rodiny, o rodičích a dětech“. Podotkl, že lidé žijící sami, bezdětní manželé a nesezdaní partneři „se snadno mohou cítit vyloučeni.“

Pěkná ukázka „jednoty v různosti“, jen což.

 

Zdroj: rorate-caeli.blogspot.com, catholicculture.org, lifesitenews.com

3 Komentáře k "Synoda, den třináctý: nekatolíci na synodě, svaté přijímání pro znovusezdané a pro homosexuály opět na scéně"

  1. Navrhuji pri vstupu do kazdeho kostela polozit bednu s okrouhlyma keksama prumeru
    cca 2 cm, at si bere kdo chce. Jenom jeden kus na osobu. Vyridte prosim na synodu. Dekuji.

  2. František | 17.10.2015 z 1:06 |

    Na to by existovalo jednoduché riešenie. Vždy ho Cirkev úspešne aplikovala, keď inak nešlo: Vylúčenie z Cirkvi. Keď sa s vami nedá a Kristovo učenie je vám na ťarchu, tak si choďte! Založte si svoju cirkvičku a pečte si tam, čo chcete.
    Bohužiaľ, javí sa, že je na ich strane pápež a to je tragédia a pohoršenie v tom najpôvodnejšom slova zmysle. A na to už nemám odpoveď…

  3. Renda | 17.10.2015 z 22:17 |

    Otřesné…toto nejsou katolíci . Pěkně se odkopávají .

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*